|
Allgemeines zum Boot Fragen, Antworten & Diskussionen. Diskussionsforum rund ums Boot. Motor und Segel! |
|
Themen-Optionen |
|
||||
|
||||
Development of electric boat concept for Nimbus Group
Hallo aus Schweden!
Mein Deutsch ist nicht gut, also schreibe ich stattdessen auf Englisch. I´m doing my Master thesis at Nimbus Group this spring, where I am to develop a concept for an electric boat for day use. I need your help answering a few questions about how you use boats for day trips and your opinion on electric boats. Germany is a big and interesting market so your answer is really important. The link to the survey below, takes only a few minutes: https://sv.surveymonkey.com/r/MLS3DG9 Danke schön!
|
|
||||
|
||||
Hier der Text in Deutsch:
Ich schreibe dieses Frühjahr meine Masterarbeit bei der Nimbus Group, wo ich ein Konzept für ein Elektroboot für den Tag entwickeln soll. Ich brauche Ihre Hilfe bei der Beantwortung einiger Fragen dazu, wie Sie Boote für Tagesausflüge nutzen, und Ihre Meinung zu Elektrobooten. Deutschland ist ein großer und interessanter Markt, daher ist Ihre Antwort wirklich wichtig. Der Link zur Umfrage unten dauert nur wenige Minuten: https://sv.surveymonkey.com/r/MLS3DG9 Danke schön!
|
|||
|
|||
Done.
Question 8 is strange. Asking for required range but relating to the lowered or possible ranges of electrical powered boats is contra productive, in my opinion. Good luck with your exam! Christian |
|
|||
|
|||
Thanks for the feedback!
|
|
|||
|
|||
How is it in general with boating on German inland waterways? I'm thinking if there is potential for "slow boating" that might be more suited for electric boats. In Sweden everyone likes traveling fast since we have few speed limits.
In Deutsch: Wie ist es generell mit dem Bootfahren auf deutschen Binnengewässern? Ich denke, ob es Potenzial für "langsames Bootfahren" gibt, das möglicherweise besser für Elektroboote geeignet ist. In Schweden fährt jeder gerne schnell, da wir nur wenige Geschwindigkeitsbegrenzungen haben. Geändert von jugofahrer (27.01.2022 um 20:59 Uhr) Grund: Übersetzung eingefügt |
|
|||
|
|||
Many displacement boats here underway on inland waterways. Means: slow speed on canals and small rivers.
Keep in mind high flow speeds of larger rivers, e.g. Weser and Rhine. You need to have some backup power and speed to gain some knots over ground uphill .... |
|
|