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Motoren und Antriebstechnik Technikfragen speziell für Motoren und Antriebstechnik. |
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Themen-Optionen |
#1
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hi,
mir hat sich jüngst eine frage aufgedrängt als ich so ein seadoo boot gesehen habe : wie wintert man eigentlich einen 2 takt innenborder ein??? |
#2
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Die Freiheit des Menschen liegt nicht darin,
dass er tun kann, was er will, sondern dass er nicht tun muss, was er nicht will. ![]() |
#3
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danke ,soweit war ich auch schon !!! lässt sich aber leider nix über einen 2-TAKT INNENBORDER (!) finden...
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#4
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![]() Zitat:
Bei meinem Kawasaki müte ich T-Stück in eine Wasserleitung einsetzen.
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Mit sportlichen Grüßen ᴒɦᴚᴝϩ Mercruiser, Mercury, Mariner, Force, Westerbeke, Universal Propeller - Abgasanlagen - Generatoren Qualität zu kaufen ist die cleverste Art des Sparens. Siehe auch www.kegel.de Anfragen bitte telefonisch 04508/777 77 10 oder per WhatsApp 04508/777 77 10 stellen. Kontaktdaten und Impressum |
#5
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und ansonsten ??? wie bei einem 4 takter ?frostschutz spülen? konservierungsöl in den vergaser? wasser aus dem kreislauf ablassen??
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#6
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Ich weiß es nicht ob der Motor selbst das Wasser (Gycol) ansaugt.
Ansosten Spülen und aussprühen, und dann den Motor mit Gycol und Trichter voll laufen lassen.
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Mit sportlichen Grüßen ᴒɦᴚᴝϩ Mercruiser, Mercury, Mariner, Force, Westerbeke, Universal Propeller - Abgasanlagen - Generatoren Qualität zu kaufen ist die cleverste Art des Sparens. Siehe auch www.kegel.de Anfragen bitte telefonisch 04508/777 77 10 oder per WhatsApp 04508/777 77 10 stellen. Kontaktdaten und Impressum |
#7
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pump oil change
oil pump Inspection grease drive shaft replace spark plugs check out battery/charge flush motor with antifreeze fuel filter cleaning throttle/ choke cables check fog motor with SEA-DOO lube add fuel conditioner check idle rpm check fuel system Ansonsten Google mal: http://www.google.de/search?hl=de&lr...rizing&spell=1
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#8
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vielen dank cyrus - das habe ich gesucht...!
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#9
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Ich habe noch einen:
For those of you that don't ride year round, here is a tip on saving your craft so it's ready to go the next Season when you go out. First I would like to explain the biggest problem that the Two-Stroke Motor goes through. While the Motor sits and is not ran there is no new fresh charge of Oil to coat the Mechanical parts in the Engine. Thus the enemy CONDENSATION attacks the metal parts and starts to Oxide all of them. So this is what I recommend to do. First off add Fuel Stabilizer in the gas so while you do the next steps it will get in the fuel line and the carbs. The Idea to to coat all the parts when you winterize the motor. Seadoo makes Fogging Oil which is great for this or Maxima penetrating lube is my choice. I spray a generous amount in each Cylinder making sure the Piston is at Bottom Dead Center. (This can be done with a screw driver in the spark plug hole and then watch it go to the lowest point). This will allow the Oil to get into the crankcase through the transfer ports. Once this is done for each Cylinder I leave the Spark Plugs out and lay a dry shop rag over the openings. This way the motor can breath. Remember that anything you can do to eliminate the moisture in the hull compartment will help also. I completely dry the inside of the hull. If you store your craft inside a closed area it is also good to let the seat or hood be cracked open. I put a plastic cup there to hold the hood open. If you store your craft outside and the Rain can get to it spray the lube all over the motor and then seal the seat closed. I also disconnect the Negative battery cable off. It's a good Idea to take the battery out and store in a cool, dark dry area, and you can even put a trickle charge on it once a month to keep it good. Lube all the cables and grease all the zerk fittings if your craft has them. If it freezes where you live you will want to mix a 50/50 mix of water and anti freeze and though the inlet water line from the pump you can pour this mixture in. Then start the craft so that you can get as much of the water out for only 10-15. This is like "blowing it out" and most of the water will come out of the system. But if some stays inside it will have the antifreeze in it and won't freeze the motor. Make sure to do the fogging Oil last after the waterlines are done. Quelle: http://www.jetskimechanic.com/tech.htm
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#10
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also bei einem wartburgmotor(353w)reicht es vollkommen wenn man das wasser durch öffnen der "kückenhähne"ablässt.Weiter ist nichts zu beachten.
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